Βέλτιστη Απόδοση

Εκτεταμένες έρευνες έχουν δείξει ότι η αυξημένη ανησυχία ή το υπερβολικό άγχος επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία της προσοχής και συγκέντρωσης στους στόχους που καλούμαστε να επιτύχουμε. Γι’ αυτό το λόγο και παρουσιάζονται τόσες πολλές διακυμάνσεις στην απόδοση , οι οποίες οφείλονται στα αυξημένα επίπεδα άγχους που συνήθως πηγάζουν από τις απαιτητικές συνθήκες μέσα στις οποίες καλούνται να λειτουργήσουν άτομα με υψηλής ευθύνης θέσεις, αθλητές και καλλιτέχνες υψηλών επιδόσεων.

Η αυξημένη απόδοση στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας υψηλού επιπέδου χαρακτηρίζεται από επαρκή επίπεδα συγκέντρωσης, με λίγη συνειδητή προσπάθεια. Αυτή η «βέλτιστη» κατάσταση όπου μια σύνθετη δραστηριότητα γίνεται χωρίς συνειδητή σκέψη, αναφέρεται ως το να είμαστε στη «ζώνη βέλτιστης λειτουργίας».

Αντίθετα, το χαμηλό επίπεδο ικανοτήτων ή η χαμηλή απόδοση σχετίζονται με την ανεπαρκή λειτουργία των μηχανισμών της προσοχής , που χαρακτηρίζεται από περισσότερο συνειδητή και έντονη προσπάθεια. Στα αθλήματα, για παράδειγμα, αυτό συχνά οδηγεί σε μυϊκό αποσυντονισμό πριν και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης. Παρομοίως, το περιεχόμενο, η ποιότητα, και η ροή του λόγου ενός ανώτερου επιχειρησιακού στελέχους σε ευρύ κοινό επηρεάζεται έντονα από την προσβασιμότητά του στις νοητικές πηγές πληροφοριών person’s availability of mental resources.

Εάν τα διευθυντικά στελέχη ή οι υψηλών επιδόσεων αθλητές επιθυμούν να εκπληρώνουν τους υψηλούς στόχους τους , πρέπει να εκπαιδευτούν στο να διαχειρίζονται το επιπρόσθετο στρες που δημιουργείται λόγω των απαιτήσεων του επιπέδου τους. Αρχικά λοιπόν, πρέπει να αποκτήσουν επίγνωση των αντιδράσεών τους στο στρες. Χρειάζεται να δουλέψουν στο να αποκτήσουν ένα επαρκές επίπεδο αυτοδιαχείρισης, το οποίο θα ενδυναμώσει την ικανότητά τους να μείνουν επικεντρωμένοι στο στόχο τους, παρά τις αντιξοότητες.

Η επίτευξη αυτών των βέλτιστων αποδόσεων συντέλεσαν στην επιτυχία της Ιταλικής ποδοσφαιρικής ομάδας του να νικήσει στο Παγκόσμιο Κύπελλο το 2006, εφόσον ο Aaron Derfel ανέφερε ότι κάποιοι παίκτες είχαν προπονηθεί στο «Δωμάτιο Εγκεφάλου» χρησιμοποιώντας τεχνικές συγκέντρωσης, φυσιολογικής χαλάρωσης και απεικόνισης, για να ενδυναμώσουν την χαλάρωση, την επαγρύπνηση και την συγκεντρωμένη ανταπόκριση τους στο γήπεδο.

Σχετικα links
http://www.thoughttechnology.com/mindroom.htm
http://www.canada.com/montrealgazette/news/story1.html
http://www.canada.com/montrealgazette/news/story2.html

Η εκπαίδευση Βέλτιστης απόδοσης βοηθά στην επίτευξη αυτοδιαχείρισης μέσω:

  • Της αποσαφήνισης και της δέσμευσης στο στόχο
  • Της γρήγορης επίτευξης μιας εσωτερικής κατάστασης ηρεμίας κατά τη διάρκεια στρεσογόνων καταστάσεων
  • Της ανάπτυξης μιας εσωτερικής αίσθησης ελέγχου
  • Την καλλιέργεια αισιοδοξίας

ΠΩΣ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ Η ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ

Η Νευροανάδραση βελτιώνει τις νοητικές ικανότητες ώστε να επιτευχθεί συγκέντρωση, προσοχή και εγρήγορση. Βελτιώνοντας τις συγκεκριμένες νοητικές λειτουργίες , δίδεται η δυνατότητα στα άτομα να ελαχιστοποιήσουν τις νοητικές διαστρεβλώσεις που δημιουργούνται εξαιτίας του άγχους και να ενδυναμώσουν την αυτοπεποίθησή τους.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η νευροανάδραση μπορεί πιο συγκεκριμένα να συμβάλλει σε:

  • Εδραίωση βέλτιστων εργασιακών συνηθειών
  • Αυξημένη συγκέντρωση
  • Ευκολότερη λήψη αποφάσεων
  • Μείωση πιθανότητας λάθους
  • Μείωση χρόνου απόκρισης
  • Βελτίωση οργανωτικών δεξιοτήτων
  • Αυξημένη δημιουργικότητα
  • Καταιγισμός ιδεών στην αναζήτηση λύσεων (νοητική ευελιξία)
  • Βελτίωση μνημονικής λειτουργίας
  • Επίτευξη γρήγορης εκμάθησης και διαχείρισης καθηκόντων
  • Βέλτιστη απόδοση κάτω από πιεστικές εργασιακές και συναισθηματικές συνθήκες
  • Αυξημένη παραγωγικότητα
  • Καλύτερος εστιασμός στο αντικείμενο
  • Ενδυνάμωση της μακροχρόνιας απόδοσης
  • Συναίσθημα ευεξίας
  • Αυξημένη αυτοπεποίθηση
  • Καλύτερος αυτοέλεγχος
  • Βελτιωμένη αυτεπίγνωση
  • Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης
  • Βέλτιστη διαχείριση επικοινωνιακών καταστάσεων, ή στρεσογόνων καταστάσεων που μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στις σχέσεις μεταξύ εργαζομένων, ή εργαζομένων και εργοδοσίας

Τα σωματικά, νοητικά και συναισθηματικά δεδομένα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκπαίδευση μέσω Νευροανάδρασης, αποδεικνύουν επιστημονικά πλέον την επίτευξη της αυτοδιαχείρισης σ΄αυτούς τους τομείς. Μ΄αυτό τον τρόπο, τα διευθυντικά στελέχη, οι αθλητές και οι κορυφαίοι καλλιτέχνες απολαμβάνουν τα οφέλη από την επαρκή διαχείριση του στρες, τις βελτιωμένες γνωστικές λειτουργίες (π.χ. δείκτης νοημοσύνης, μνήμη, συγκέντρωση), τη συναισθηματική ευελιξία, την επαγγελματική απόδοση, την παραγωγικότητα και την ευεξία.